Jest wiele komunikatorów, chatów i innych narzędzi, które możesz zainstalować na swojej stronie. Każde z nich przynajmniej teoretycznie powinno dostarczyć Ci kontakty, które możesz zamienić w sprzedaż. Dlaczego akurat wybrać Facebook Messengera?
Messenger jest jednym z najpopularniejszych komunikatorów używanych na urządzeniach mobilnych. Mają go wszyscy użytkownicy Facebooka, używają go też niezależnie użytkownicy telefonów i tabletów jako autonomicznej aplikacji. Szacuje się, że 60% ruchu na stronach internetowych pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego warto to wykorzystać. Ktoś kto wysyła Ci wiadomość w messengerze zostawia Ci swoje ID. Nawet jeżeli kontakt nie zakończy się od razu sprzedażą, po pewnym czasie możesz wysłać mu prywatną wiadomość i domknąć transakcję. Możesz to zrobić indywidualnie lub grupowo. Wiadomości z Messengera mają większą skuteczność niż tradycyjne maile. Na dodatek użytkownicy chętniej używają Messengera niż formularzy kontaktowych zainstalowanych na stronie. Jego okienko nie zasłania odwiedzającemu stronę nachalnie połowy ekranu. A ty mając firmowego Messengera w telefonie możesz odpowiadać, jeśli oczywiście chcesz, 24 godziny na dobę. Jeżeli cenisz sobie prywatność, możesz ustawić swoim potencjalnym klientom automatyczny komunikat w jakich godzinach pracujesz i udzielać odpowiedzi w godzinach pracy.
Zaobserwowałem, że średnio 2,5 do 3% wejść na stronę konwertuje do kontaktu za pomocą Messengera. Zobacz! Na 100 wejść na twoją stronę możesz mieć 2 do 3 wiadomości od potencjalnych klientów. Warto!